Atlatılan Sınav Haftası / Araba Nasıl Çalışır / Hayaller Hayatlar Karşılaştırma

Yeniden merhabalar hepinize. Görüşmeyeli çok uzun zaman oldu. Okulumuzun sınav haftasından yeni çıktık. Sınavlara çalıştığımız için son iki hafta sonu blog yazma mecburiyetimiz yoktu. Şimdiyse, sınav haftasından yeni çıkmış olmanın rahatlığındayız koskoca Saint Joseph Lisesi 2016-2017 öğretim yılı hazırlık düzeyi öğrencisi 176 kişi olarak. Öyle ki, şunu söylerken en azından sınıfımdaki herkes adına konuşabilirim, okula gitmek, çalışmak ve ödev yapmak şu günler hepimize çok zor geliyor. İlkokul ve ortaokul hayatımızda olduğu gibi, sınavlardan sonra bir tempo düşüşü, küçük bir mola bekledi beynimiz. O mola gelmeyince de kendisi tempo yavaşlattı. Hele de havalar bu kadar güzelken dışarı çıkıp gezmek, spor yapmak istiyor insan. Hoş, şu an dışarıda kelimenin tam anlamıyla "gök delinmiş" durumda. Hal böyleyken havaların durumundan bahsetmek garip geliyor. Bahsetmeye çalıştığım durum zaten geçen haftayı baz alıyordu. 2017'nin ilk pastırma yazı bugün gelen bahar yağmuruyla son buldu. Haftanın kalanı mevsim normallerinin üstünde olmakla birlikte geçen haftaya nazaran soğuk devam edecek. Bu gereksiz konularla yeterince sıkıldığınıza göre, sizi başka bir konuyla sıkmanın zamanı gelmiş olmalı. Ama ben normal bir sıkıntıdan bahsetmiyorum, öyle böyle değil gerçekten içiniz bayılacak. Bu yazının konusuyla ilgilenen kişiler seveceklerdir sanırım ama arabaları sadece a noktasından b noktasına gitmeye yarayan 1 buçuk tonluk bir metal yığını olarak gören çoğunluk için garanti veremiyorum. En basit konuyla başlayalım, arabaların nasıl çalıştığıyla. Arabayı çalıştırmak için yapmanız gereken ilk şey marşa basmaktır, yani kontağı çevirmek. Hala anlamayan varsa direksiyonun sağ arkasında bulunan bölmeye anahtarı yerleştirip çevirmekten bahsediyorum. Bunu yaptığınızda önceden şarj edilmiş olan akü motoru çalıştırır. Motor çalıştıktan sonra yaptığınız şey gaza basmaktır. Motor çalıştığı andan itibaren içindeki yakma odasına yakıt çeker. Kullanılan yakıt ya benzindir ya da motorin. Benzinli ortalama bir araba üzerinden konuşalım. Benzin yakma odasına enjeksiyon sistemi sayesinde aktarılır, yani benzin arabanın arka tarafındaki yakıt deposundan ön tarafa bir boru yoluyla gelir, sonrasında da borunun bittiği yerden motordaki yakma odasına püskürtülür. Benzin yakılınca açığa çıkan enerji arabanın silindirlerini hareket ettirir, açığa çıkan duman da egzozdan dışarı atılır (tabi filtreden geçip temizlendikten sonra). Silindirlerin motor bloğu içinde her gidip gelişi bir devir olarak adlandırılır. Ne kadar fazla devir o kadar performans demektir. Ancak dakikada kimi arabalarda 10000 devire kadar çıkabilen silindirlerin ürettiği ısı normal şartlar altında silindir ve motor bloğunu birbirlerine kaynatırdı ve buna bir çözüm üretilmeliydi. Mühendisler bunu engellemek için silindirlere yağ enjekte etme yoluna gittiler. Böylece sorun kalmadı. İşte size en basitleştirilmiş haliyle arabanın çalışması. Bunlara ek olarak şanzımanı yani vitesi anlatmam gerekli. Arabalar düşük hızlarda düşük vites kullanırlar. Her zaman kalkış 1. viteste gerçekleşir. Arabanın devir kapasitesi ne kadarsa (dakikada 7000 devir alalım) o kadar devire kadar gelir silindirler ve artık daha çok devir yapamadıkları anda vites değişir. Sonra devir yaklaşık 3000'e kadar düşer ve 7000'de yeniden vites artar. İşte böyle. Arabaların mantığı üç aşağı beş yukarı budur. Eğer buraya kadar okumayı başardıysanız hem sizi tebrik ederim hem de size teşekkür ederim. Aşağı bir kaç resim koymak isterim.

Ulaşılamaz Hayalim Ferrari 458 Speciale Aperta (Dünyada 199 adet var, Türkiye'de ise 0. Eğer Türkiye'ye getirmek isteseydiniz en az 2 Milyon Euro ödemeniz gerekirdi.) 

Ulaşılabilir Hayalim Audi RS 7 Performance . Türkiye fiyatı 320000 Euro. 


Ulaşılabilir Hayalim 2 Nissan GTR. Türkiye'de almak isteseniz en az 350000 Euro'yu gözden çıkarmalısınız.

Muhtemelen alabileceğim en iyi araba Toyota GT 86. Subaru BRZ olarak da bilinir. Türkiye fiyatı 130000 TL civarında dolaşıyor.


Klasik araba hayalim 1956 Hudson Hornet. Sadece ABD'de var ve bakımlı bir tanesi en az 52000 Dolar. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tarihi Binasında Özgen Berkol Doğan Kütüphanesi

İstanbul Boğazı Kıyısından Eleştirel Bir Yazı

Milyonluk Arşiviyle Beyazıt Kütüphanesi, İstanbul'un Bilinmeyen Hazinesi