Yolculuklar Ve En Büyük Ödül

Merhaba, yine bir blog yazısıyla karşınızdayım. Bugün, sizlere yolculuk konusundan bahsetmek istiyorum. Benim aklıma yolculuk denince ilk memleketim Mersin gelir, sebebini yazının sonuna doğru açıklayacağım. Şimdi sadece kısa ve spesifik bilgileri vermek istiyorum. Mersin, yani en azından çoğu gidişimde konakladığım bölgesi, okulumuz St. Joseph Lisesi'nden tam olarak 939 km uzaklıktadır, arabayla gidildiği takdirde. Zaten en büyük zevklerimin arabalar ve hız olduğu düşünülürse, çoğunlukla arabayı tercih etmem normaldir sanırım, senede en az iki kere yaptığım Mersin yolculuklarımda. Aslında, bu benim için bir bakıma ödül. Başarılı geçirdiğim bir okul döneminin arkasından ebeveynlerimden gelecek bir ödül beklerim ki benim en çok sevdiğim ödül tipi yolculuktur. Genelde sınav haftalarından önceki hafta sonlarında şehrin banliyölerine kısa yolculuklar yaparız, 100-150 km uzağa. Bunlar, bana çok ciddi miktarda moral verir. Çünkü, babam bana bu kısa yolculukları en az uzun olanlar kadar eğlenceli kılmak için bir takım adrenalin verici manevralara başvurur. Bu kimi zaman yanlama, kimi zaman yolculuğu seri şekilde yapma, kimi zaman da yolda makas atma olarak gerçekleşir. Kişisel favorim sonuncudur, bir araba severi mutlu etmek için kullanabileceğiniz en etkili numaradır, özellikle ortama uygun bir müzik eşlik ediyorsa. Sınav haftası geçip notlar öğrenilince de, aynı mesafede bir ödül yolculuğu gerçekleştirilir. Ancak bu fazla adrenalin içermez, gezi odaklıdır. Bu ikili yolculuk zincirlerine bir örnek verecek olursam, bir önceki yazımda değindiğim Kartepe yolculuğunu gösterebilirim. Her ne kadar orada sadece ikinci yolculuktan bahsetsem de, o yolculuktan önce bir tane daha yapmıştık, yine Kartepe'ye. Dönüşümüz, üç adrenalin kaynağının karışımı olmuştu. O yolculuğu düşününce bile yüzüme bir gülümseme gelmesine engel olamıyorum. Şimdi gelelim Mersin yolcuklarına. Bu, benim için en büyük ödüldür. Başarılı olduğum sürece, maddi veya manevi bir sıkıntı çıkmadığı takdirde, yaz ve sömestir tatillerinde arabayla yapılması zorunludur. Bu zamanlar dışında da yapılabilir tabii ki ek yolculuklar. İşte benim yolculuklarım böyledir. Kanımca, bu sistem benim başarılı olmama da yardımcı olur.

                                  Makas:
Yanlama:

Seri Yolculuk (Hız):

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tarihi Binasında Özgen Berkol Doğan Kütüphanesi

İstanbul Boğazı Kıyısından Eleştirel Bir Yazı

Milyonluk Arşiviyle Beyazıt Kütüphanesi, İstanbul'un Bilinmeyen Hazinesi